onsdag 8 augusti 2012

8: DIY - Do it yourself

Om man har en blogg där etikettern Pyssel och Sytt är de mest frekventa så borde temat DIY i fotoutmaningen vara en piece of cake kan man tycka. Men jag fick nästan lite prestationångest inför dettta åttonde temat. Om jag bara ska välja ut ett enda pyssel- och DIY-projekt av allt jag gjort, vad ska jag då välja?


Bestämde mig slutligen för att göra det enkelt för mig och valde det senaste jag knåpat ihop. En pizza slice till Viggos leksakskök i filttyg.

Filttyg är extremt tacksamt att göra olika barnleksaker av. En uppsjö av färger att välja mellan och sen bara klippa ut och sy ihop för hand eller på maskinen. Med lite fantasi kan man nog göra nästan vad som helst.


Fler bidrag till fotoutmaningen hittar ni hos Kristina.

Tidigare i fotoutmaningen augusti:

11 kommentarer:

  1. Oh such a niche idea! Let's play pizza.

    SvaraRadera
  2. Å vilken fin! Att pyssla med filt är verkligen roligt och ger ofta snabbt resultat.

    SvaraRadera
  3. Så fin! Ja, filt är ett lite bortglömt material som är toppen till mycket :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Detta är ju helt enkelt underbart. Så glad din Viggo är att ha en så pysselfin mamma!

    SvaraRadera
  5. det måste vara den gulligaste pizzan som nån nånsin har gjort! superfin!

    SvaraRadera
  6. Vilken söt idé! så synd att mina barn är redan stor, måste väl vänta tills nån dag ett barnbarn kommer ;)

    SvaraRadera
  7. Läcker pizzabit, tycker också det är kul att "sy mat", filt är bra, håller med!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin pizza!! Man borde skaffa sig lite filttyger...

    SvaraRadera
  9. Den där prestationsångesten tog du kol på fort ;) Wow vilken underbar pizza och kartongen, underbar!!

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt fin, ser väldigt god ut! Filttyg, vilket fantastiskt bra tips, tackar och bockar!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra