torsdag 2 augusti 2012

2: Gammal och ung


När jag såg temat för dag 2 i fotoutmaningen så tänkte jag direkt på några foton jag tog för tre år sedan. Viggo i knät på gammelfarmor Astrid. 95 års åldersskillnad. Sedan i våras sitter farmor i himlens fikarum och dricker kaffe och äter praliner. Hon blev nästan 100 år. Tänk att leva i nästan 100 år... allt man har hunnit med att se, göra och uppleva.


Ambitionen med fotoutmaningen är ju att jag ska ta en ny bild varje dag, så idag fick det helt enkelt bli en ny bild av en gammal bild. När jag var mammaledig med Viggo och hade typ all tid i världen så gjorde jag massa scrapsidor av mina foton.
Detta känns tyvärr som ett minne blott nu. Nu blir det knappt av att jag framkallar bilderna längre. Vilket känns väldigt tråkigt, för visst är det mycket roligare att titta på och visa bilder i ett album än på datorn.

Hos Kristina ser ni de andra bidragen i fotoutmaningen.

Tidigare i fotoutmaningen augusti:

6 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att inte hinna framkalla bilder längre.. men jag har föberett en mapp i datorn som heter sommarbilder som jag tänker göra album av.Fina bilder här. Min farmor gick också bort i våras o blev nästan hundra år. Hon kanske sitter i fikar med din i detta nu?

    SvaraRadera
  2. Underbar bild, min mormor blev 96 år men hon dog tyvärr några år innan jag fick barn.

    SvaraRadera
  3. Visst är det fint när gammal möter liten? Tack för din kommentar hos mig! Jag har varit inne hos dig förut, men aldrig kommenterat. Jag gillar också att pyssla på olika sätt, men hittar sällan tid. Roligt att få lite inspiration ändå till något tillfälle när det finns tid. Lycka till med nya bebisen! /Sara

    SvaraRadera
  4. Nämen åh så fint! Tjejernas gammel gammel mormor lever fortfarande och är 94 (tror jag) år. Jag har tänkt att jag ska hälsa på henne och ta en fin bild med tjejerna. Man vet ju aldrig hur lång tid hon finns kvar. Vore förstås roligast att få en bild med alla fem generationer.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Vad vackert!
    Det är en så fin kontrast med den åldersskillnaden.

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder. Och så fint du scrapbookat.
    Själv har jag hur många bilder som helst som väntar på att framkallas och sättas in i album. När jag nu får tiden till det... :-)

    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra