måndag 6 augusti 2012

6: Min favoritplats


Har funderat på favoritplatsen fram och tillbaka. Gått igenom olika platser, städer och länder jag besökt. Jag älskar att resa och uppleva nya ställen och tycker det är superhärligt att besöka vänner och familj. Men den gamla klyschan "Borta bra men hemma bäst" stämmer ändå allt för väl. Tänk er känslan av att komma hem och sova i sin egen säng efter en semesterresa. Härligt! Det gäller bara att komma ihåg den känslan sen i grådassiga, regniga november när man bra längtar bort, bort, bort...

Så favoritplatsen i fotoutmaningen måste nog ändå bli hemma. Därav en bild hemifrån vardagsrummet med fina nya Hägerstenstavlan från Mimmi Staafs butik på väggen.

Hos Kristina hittar ni de andra bidragen i fotoutmaningen.

Tidigare i fotoutmaningen augusti:

9 kommentarer:

  1. Tavlan i all ära men vilken stol! Ett av mina favvistyger på en sån ögonsten. Härliga grejer det!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig plats, och så snygg stolen och tyet och tavlan är;) Kram

    SvaraRadera
  3. En fin, fin plats! Förstår att det är en favorit!

    SvaraRadera
  4. Kjempefin stol....den likte jeg godt:-)

    SvaraRadera
  5. Håller med dig! Hemma är bäst :)

    SvaraRadera
  6. Ja hemma är bäst! Vilken tjusig stol förresten :)

    SvaraRadera
  7. Ja, det är så sant. Själv är jag en riktig hemmaråtta och tröttnar aldrig på att vara hemma. Dock är det nyttigt att ibland åka iväg för att få längta hem igen :)
    Snygg stol!

    Jag önskar dig en ljuvlig tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. kan inte annat än hålla med... och jag gillar den där stolen massor med! Kram...

    SvaraRadera
  9. Åh, mysigt ställe! Får jag fråga var du köpt tavlan? Vi bor själva i Hägersten och har gjort ganska länge - på olika ställen: Midsommarkransen, Axelsberg, Västertorp och nu Aspudden, så en sån tavla vore ju superrolig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra