torsdag 9 oktober 2014

Need, read, want, wear

När inspirationen tryter men blogglusten finns är färdiga koncept och utmaningar den bästa medicinen. Jag dammar av det roliga konceptet Need, read, want, wear.
 
 
Need - September må ha varit fantastisk och solig men nu är det oktober och de senaste dagarnas hällregnande har fått mig att inse att jag verkligen behöver en ordentlig men snygg regnkappa.
 
Read - Ambitionen att hinna läsa egna böcker har jag lagt på hyllan för tillfället. Däremot blev jag väldigt glad när jag hittade boken Kartor. En annan kartbok har varit stående God natt-bok i snart ett år. Både jag och 6-åringen (och mormor och morfar och alla andra som tvingats läsa den om och om igen) är överens om att den är fantastisk på alla sätt, men vi behöver omväxling nu.
 
Want - Har tröttnat totalt på alla våra vita intetsägande krukor. Nu är det nära att jag på riktigt kommer ignorera den ekonomiska delen av mig och går loss på min absoluta favorit från Svenskt Tenn i alla färger och storlekar och fyller fönsterbrädan.
 
Wear - Fina, fina halsband från Lite Kalabalik. Lägger dom mer än gärna till smyckessamlingen och bär dom runt halsen.

1 kommentar:

  1. Jag märker att jag saknar Farbrikens utmaningar - dom har minsann hjälpt mej när jag har haft brist på blogginspiration! Tack för tipset, alltså, ska se om jag gör nåt liknande på min blogg - eller har du några andra bloggutmaningstips på lager, så tar jag gärna emot dom också! :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra