tisdag 15 april 2014

Månadens fyra - A

 
Då kör vi. För femte månaden i rad är det dags för Månadens fyra
Aprils bokstav är A. A som i Alla får vara med. Kika in hos Anna eller Ulrika för att se hur det går till.
 
Månandens Ansikte | Månadens Ananas | Månandes Alfabet | Månadens Adrenalin 
 
 
Ansikte - Alltså... Anine Bing. Alla snygga boots och kläder, de alltid så välmanikurerade naglarna, det faktum att hon är sjukt snygg i hatt (vilket jag såklart önskar att jag också var) och alla vykorthärliga LA-miljöer hon hänger runt i. Och så är hon grymt snygg.

 
Ananas - Jag erkänner villigt att jag är lättpåverkad när det kommer till trender och faller för det mesta vi exponeras hårt inför, men dom ananaserna i inredningen har aldrig riktigt talat till mig. Ibland snyggt, men många gånger för kitschigt för min smak. Däremot beställde Viggo en ananas till sitt eget kök härom dagen. Snabbt ordnat med hjälp av lite filttyg, vadd och symaskin.
 
 
Alfabet - Äntligen, äntligen, äntligen satte jag punkt för förra sommarens projekt. Kokboken. Framsidan på boken pryds av matiga bokstäver som bildar kärt citat.

 
 
Adrenalin - Kanske inte så mycket för mig, men för Viggo. Vi har en natt att slå ihjäl mellan sommarens vecka på Västkusten och veckan på Öland så vi bestämde oss för ett stopp på vägen och en natt på Varbergs fästning. En natt på ett riktigt fängelse. Att säga att Viggo är exalterad vore en underdrift. Ungen är taggad till tänderna inför att kliva in i sin fängelsecell.

4 kommentarer:

  1. Grymma fyra. Grym framsida. Heja-heja! Kram

    SvaraRadera
  2. Å så fin fyra! Anine, hon är en dröm! Ananasen, sötaste!

    SvaraRadera
  3. Så fin ananas! De övriga tre var inte illa heller :)

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken fin fyra! Den där kokboken måste ju vara hur fin och inspirerande som helst. Natt i fängelset - jo, jag kan förstå att han är exalterad :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra