torsdag 5 september 2013

Copycat


Ni vet mattan Pinocchio från Hay...? Tanken slog mig för ganska länge sedan att "hur svår kan en sån vara att göra själv". Sen hände inget mer. Förens i veckan när jag äntligen tog tag i det hela, slog mig ner framför datorn och googlade efter var man kunde tänkas få tag på sjukt många filtkulor. Igår landade ca 400 filtkulor från makeandcreate.se i brevlådan.  


Jag inser att jag skriver det här ganska ofta, men det var verkligen galet enkelt. Kan du trä en pärla på en tråd kan du göra en copycat på Pinocchio. Jag trädde bara upp alla kulorna på en lång (lång!) bit garn och rullade sedan ihop det till en matta. För få det att hålla ihop limmade jag med jämna mellanrum med limpistolen och förstärkte på baksidan med att sy ihop lite också. Jag tänker att jag ska limma fast en bit stadigt tyg på undersidan också så det håller bättre. Jag måste bara komplettera med en sisådär 400 kulor till. Mattan blev nämligen inte i närheten av den storleken jag hade föreställt mig. 400 filtkulor räcker visst bara till en minimatta så ny leverans av filtkulor är på väg.

9 kommentarer:

  1. så galet snyggt... du är kunglig på enkla, men tokfina pyssel, det vet du va!? :-)

    SvaraRadera
  2. Supersuperfin!fast det låter som 400 filtkulor skulle kosta en del!?

    SvaraRadera
  3. Riktigt riktigt snyggt! Jag har också suktat efter den mattan men det här var ju ett himla bra alternativ. så duktig du är!

    Ha en underbar helg!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  4. Grymt snygg, imponerande tycker jag att beställa 400 filtkulor och sen ännu fler, jag skulle nog vara både för feg och kanske för snål för det, men du fick ju ett fantastiskt resultat!

    SvaraRadera
  5. Helt underbar! Såg något liknande i en tidning men som grytunderlägg, men det var ju lite fegt, det är ju en hel matta man vill ha! Fantastisk!

    SvaraRadera
  6. Så himla fint är det! Men förstår att det går åt manga kulor...

    SvaraRadera
  7. Som sagt - så himla snyggt! Vill också ha en sådan matta! :)
    Kul att du blev nöjd med dina ullpärlor och tack för din beställning!
    /Helena

    SvaraRadera
  8. Gah, så snyggt! Jag gillar verkligen färgerna!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra