torsdag 29 augusti 2013

Le Kitchen


Om jag ville skulle jag kunna skriva en ganska lång lista på ditten och datten som jag inte gillar med vårt kök. Men jag tänker att jag behåller felen och bristerna för mig själv. Oftast är det ju så att ingen annan tänker på vad som är fel förens man själv påtalar det.

Istället tackar jag mina ytterst vänliga föräläldrar och bröder som på födelsedagen för någon månad sedan försåg mig ett så flott köksredskap som en KitchenAid. Numera bakas det med stil i vårt kök.


Istället för att skriva om alla tidningar, papper, reklamblad och pågående pysselprojekt som ständig belamrar köksbordet så kan vi konstatera det härliga faktum att det fortfarande går att hitta spretiga sommarbuketer utomhus att ställa på bordet tillsammans med lite ljus och annat piff.


Istället för att beklaga mig över diskstället som alltid tycks vara fullt tmed disk och aldrig bli urplockat så glädjer jag mig över ett av sommarens bästa köp. Minigrytorna. Visserligen inte de från Le Creuset som jag egentligen suktade efter, men jag fick sex stycken av dessa för samma pris som en från Le Creuset.


Och istället för att sura över att jag inte haft samma loppislycka som vissa andra och att min bricksamling fortfarande saknar en marmorkompis så känner jag mig löjligt nöjd med mina egna brickor som jag pimpat med dekorplast, elefantfavoriten och fina Stockholm.


På det stora hela så är det ett rätt ok kök ändå, som vi har. Det fyller sin funktion, helt klart. Vi lagar god mat, vi bakar, vi äter och dricker gott, vi umgås, vi pysslar och fixar och vi leker här i vårat kök.


Köksaktiveteten för dagen var muffins med den enklaste godaste toppingen. Ni minns jordgubbscurden väl? Några klickar av den blandat med vispad grädde och upp på muffinsen. Schlurrp!

Fler kök finner ni idag hos Fabriken.

9 kommentarer:

  1. Helt rätt, fokusera på det som är bra! :) Och det var ju riktigt bra dessutom, massa fina saker!

    SvaraRadera
  2. gillar din inställning... fel och brister är aldrig svårt att hitta, men det gäller att vara nöjd med allt det fina man har!

    SvaraRadera
  3. Det är ju precis så ett kök ska vara. Och i ärlighetens namn tror jag alla har en bunt prylar på köksbordet och disk i diskstället, men man är väl snabb att plocka bort det när kameran åker fram, haha :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det är skönt att man kan känna sig nöjd, även om det inte är helt perfekt. Alldeles perfekt blir lätt tråkigt.

    Kul med en snygging till bakmaskin!

    SvaraRadera
  5. Klart man ska fokusera på det som är bra och inte tvärtom. Jag behöver öva på det! ;D Dessvärre har jag inte plats på min kitchen aid i miniköket men hoppas få det snart. Fina bilder! Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Tänkte göra rulltårtebakelse till dagens kalas. Att ha i lite jordgubbssylt i grädden på toppen blir ju bra. Tack för inspirationen :)

    SvaraRadera
  7. Jamen gud så läcker KA, för att inte tala om de små läckra creuseterna (kan man kalla dem så???) I varje fall. Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  8. Gillar ditt kök. Som vårt ungefär. Med barnspår och finheter om vartannat. Kramar!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra